זכויות המורים הינן דבר חשוב. גם הסכמי השכר שאיש לא חולק לדעתי שראוי שישפרו את מעמדם של המורים. העיצומים הינם בעייתיים אך עלינו לזכור כי המורים משתכרים בתחתית משרתי הציבור בישראל ועושים את העבודה החשובה ביותר. בדומה לעובדי הרווחה בציבור ועוד הם צריכים להיות בצמרת המשתכרים וכך גם איכות הפונים למקצוע תגדל. המחסור בכוח אדם בהוראה הינו מחסור חמור שידוע לכלל מנכ"לי משרד החינוך והשרים מזה 25 שנים לפחות ועדיין לא יצאה לדרך ולא תוכנית מקיפה, קוהרנטית ואסטרטגית אחת שתביא כוח אדם שכה נדרש למערכת. מגננות וסייעות ועד למורים בתיכון לבחינות הבגרות. גם המחסור במנהלים ניכר ורבים בתי הספר שעדיין אין להם מנהל/ת לשנה"ל הנפתחת בעוד פחות מחודש. ללא תוכנית שתוסכם גם עם ארגוני המורים ותהייה תקפה גם בעידן של שינויים מרחיקי לכת בהוראה ובדרישות מן המורים דבר לא ישתנה וגם לקראת שנת הלימודים הבאה נהייה במצב חמור אף יותר וכן הלאה.

הפתעות במערכת החינוך: מי מצטיין ובאילו תחומים? | יובל סיון בהתייחסות
הנתונים החדשים שנחשפו על ידי משרד החינוך ופורסמו באתר מאקו, מציגים תמונה מפתיעה ומורכבת של מערכת החינוך הישראלית. קבוצות אוכלוסייה שונות מפגינות הצטיינות בתחומים שלא